310109

När man kommer in i våran stuga så får man inte vara nykter, det ser moa till.
Kannan åker fram direkt & sen tvingar hon i alla sprit, det precis så det går till!

Gårdagskvällen började med familjepizza & rödvin på golvet på vårat rum. Sen så blev det en sväng in till baren för att dra i sig lite cider & baylies som tysken lämnat kvar till oss. Sen in till stugan igen för att fixa det sista samt dricka lite mer. Daniel & Christoffer kom även förbi & sällskapade lite innan Patrik kom & hämtade oss med skåpbilen. Blev ett stopp på Sporthotellet där vi blev bjudna på lite shottar innan vi äntligen kunde bege oss upp till fjället. Där var kön lång & vi stog väl ute & frös i ungefär en halvtimma innan vi entligen kom in. Kvällen inne på krogen är för min del en rätt stor dimma men mycket alkohol blev det & kul hade jag tror jag. Sen blev det bussen ner till byn vid halv tre tiden & tyvär inte samma efterfest som mina töser men vi hade kul på olika håll.

idag är jag död men ska ut på lite äventyr senare ikväll ..

300109

Klockan är 8, frukosten är kirrad & klar så nu över till dagens planer.
Det blir först en tripp till solariumet för min del & sen en dusch på det såklart & sen kan dagen börja på riktigt.
Jag skulle väl tippa på att vi vid 11 tiden befinner oss uppe i backen på Charlies eller Nästet med en  varsin öl i handen. Jag har presonligen varit sjukt sugen på tequila i 2 dagar nu så några såna lär man väl få i sig oxå. Sen får vi se hur dagen slutar, kanske blir det lite pulkaåkning & afterski, kanske skoter åkning, ja den som lever får se men öl blir det iaf. Sen hem en sväng för att piffa till sig lite & dricka gratis drinkar i baren & sen upp till fjället igen för en utekväll.
Vem kan klaga? inte vi iaf ..
Jag vill aldrig hem härifrån, jag vill alltid att livet ska vara såhär skönt & enkelt. Inga måsten, det är bara att köra!

vi 3 mot världen

så troligtvis så tar jag min gamla biljett & stannar 1 vecka till, vem klagar lixom?

290109

Don't worry be happy ..

Igår blev det badhuset för oss flickor, kanske inte det största & roligaste men vi fördrev tiden med att åka lite rutshkana, ligga i bubbelpoolen & basta så det var nice & kunde behövas efter några vilda dagar. Men som att den här dagen skulle sluta lugnt? jag gillar att allt här uppe är så spontant! Efter badandet så begav viss till Charlies för att dricka en öl & äta käk. Men en öl blev till ett x antal flera & drinkar blev det på det & eftersom att vi känner grabbsen som jobbar på Charlies så fick vi självklart rabbat på allt, ibland har man det bra!
Tyvär blev det ingen afterski dena dag eftersom att peppe bara kunde hämta oss vid 4 tiden så det blev hem för att fixa till sig lite istället, för senare på kvällen stod personalfest på schemat. Gratis dricka i mängder & fulla blev vi vill jag lova. Jag blev dessvärre lite för full & stannade här nere i byn medans dem andra brudarna begav sig upp på fjället för att fortsätta parta där. Men imorgon blir det fjället igen & då är jag självkart på. Hänga i fjället på dagen, käka & dricka gott, kanske afterski & fullt ös på utsikten på kvällen/natten, vi bara lever livet som det ska levas här uppe ..
ikväll blir det iaf lugnt, första lugna kvällen på 1 vecka

280109

GODMORGON !
Har blivit dålig uppdatering dem senaste 3 dagarna men nu är jag tillbaka i bloggträsket för en stund. Jag har haft fullt upp med att vara full som en kastrull & allmänt dum i huvudet, usch ..  I söndags blev det alkoholintag här i baren på hotellet med en massa lirare, tvivlar på att någon var nykter den kvällen & sen så blev det efter fest på det så i säng kom man väl inte förns vid 5 tiden den kvällen & sen var det bara upp att ha frukost vid halv 9 tiden dagen efter. Mådde som jag förtjänade vid det laget. Men i skåpbilen upp till fjället senare på måndagen ordnade allt upp sig någorlunda då det fanns en back med öl i bilen. Sen blev det snowboard åkning i backen, vi fick hyra brädorna gratis (som tur va). Vi var 5 pers som aldrig åkt bräda förut & Patrik som skulle lära oss åka hade fullt upp, vi var som en liten dagis klass. Men alla hade lite skills för det hela & kom ner iaf, till skillnad från mig. Så det var bara för Patrik att ta liften upp igen & köra ner mig & sen palcerade han mig i baren "där jag hörde hemma?" med dem andra killarna medans resten fortsatte åka. Sen vart det ett x antal drinkar, afterski & fest på det hela. Och igår var en tung dag med fullt av ångest men nu sitter jag iaf här på frukosten & är riktigt pigg så varför klaga? Det finns ju dem som har det sämre.
Idag ryktas de om att ska vi ha "personal fest" vi får väl se hur det blir med den saken ..

250109

Sådärja nu har vi tjänat ihop 1000 spänn på 1 timma så nu ska vi slösa upp dem.
Jag känner för att bli redlös, det är jag taggad på. Eller inte redlös med skönt full.
Så nu glider jag till baren & sänker några shottar, eller ja om någon timma iaf ..

250109

hej&hå, jag var galet bakis & sliten igår ..
Så igår blev det en lugn kväll, vi satt mest & joinade folk som drack. Men ingen dricka blev det för våran del trotts att folk tjatade som galningar. Nej istället så blev det en massa vatten & bra var väl det för idag så ska vi städa stugor upp i backen. Skit tråkigt men pengar tjänar vi så det är väl bara att slita & se glad ut.

240109

Inga kommentarer ifrån gårdagen, idag mår jag som jag förtjänar.
Aldrig mer dunken säger jag bara!

230109

Klev jag upp ur sängen klockan 8 imorse för att kirra frukosten. Huvudet dunkade lite smått men efter en ipren så var allt i vanlig ordning igen. (chefen skulle aldrig bjudit mig på dem där sista tequila shottarna) Fixade iaf frukosten till dem 2 gästerna som skulle ha & umgicks lite med moa & martina. Nu är dem & solar & jag har precis städat bort allt & tänkte snart bege mig in i stugan för att sova lite & duscha. För ikväll blir det en fartfylld kväll med en massa säsongare så då vill man ju vara fit for fight. Vi ska ut på det enda utestället här uppe vid namn Utsikten (men vi kallar det utflykten) Det som är possetivt med att det bara finns en nattklubb är att alla är där, så ikväll kör vi!

Nu en tupplur, sen gå & hämta ut drickan på konsum & sen så är det bara att tagga.

220109

Ouff, nu är jag inte allt för nykter men iaf nyktrare än i bastun tidigare idag.
Det hela började med att vi var ute i snön & busade & blev sugna på afterski så vi kutade in på hotellet & skrek "AFTER SKI" & chefen nappade direkt. Han bjöd på drinkar & shotts & vi blev allt fullare & fullare. Ja om ni förstod det rätt så körde vi vår enga lilla after ski här på hotellet idag. Sen taggade vi inför att basta så tillslut så hamnade vi där med änu mer dricka och fulla blev vi. Det blev även några rusher ut i snön för att svalka oss mellan varven. Och nu så har vi nyligen ätit middag med personalen & spårat ut sådär lagom mycket & nu så ska jag bege mig upp på scenen & köra ett solo nummer, wihaaaaaaa!

(mamma du behöver inte vara orolig. Det är så det går till här uppe man SKA supa 24/7 nämligen & förresten så har vi fått jobb här till nästa säsong så vi sköter oss utmärkt)

220109

Godmorgon
Jag sitter uppflugen  på en bänk i köket & käkar diggestivekex & bloggar. Jag har käkat så många diggestivekex nu så att jag håller på att spy, jag kommer aldrig att orka med frukost. Snart kommer förhoppningsvis Moa & Martina in rusandes i köket & gör mig sällskap i min ensamhet. Min tumme är föresten större idag än igår & ondare gör den oxå, kan bero på att jag slog i den änu mer när vi åkte skoter igår, men vad offrar man inte för en lite skoter tur ..
Idag ska jag träna, det bara spritter i kroppen på mig men först frukost (om det går i, jag tvivlar)

210109

Shalala, min tumme är av!
eller nu överdrev jag, inte riktigt av men en rejäl stukning har den åkt på.
Jag & moa skulle nämligen ut & åka längdskidor idag men dessvärre hade moa en usel valla på sina skidor så det var bara för henne att ge upp. Men jag däremot pinnade på i spåret så gott jag kunde. Dessvärre satt det där med längdskideåkning inte kvar i blodet & jag var som bambi i spåret. Helt plöttsligt kom jag till en backe som svängde rätt rejält & efter backen så kom en tunnel som man skulle igenom. Men mitt i kurvan så for mina skidor åt olika håll & jag hade världens schå med att få mig i spåret igen så jag märkte inte att det gick helt galet & helt plöttsligt så kraschade jag rakt in i tunnelns vägg. Så där låg jag helt hjälplös med en skadad tumme & kunde knappt ta mig upp.
Så nu ställer jag längdskidorna åt sidan tillsvidare, vem vet nästa gång kanske det blir ett brutet ben ..

Nu ska vi käka pasta carbonara, martina har tjatat till sig det så det blir dagens käk ..

210109

Min vår/sommar kommer bli dunder, det finns mycket att se fram emot:
studentkryssning
valborg
studentskiva
barcelona resa
studenten
midsommar
magaluf resa
roadtrip (gotland, tylösand, mm)

210109

Jag sitter & myser i min rosa mjukisoverall inne i köket. Moa & Martina sover, dem tog sig några dringkar igår kväll när jag hade somnat dem rackarna. Jag gick & la mig tidigare eftersom att jag skulle upp & ha frukosten idag + att jag konstigt nog var jäkligt trött. Men idag känns det som om även jag tog några drinkar eller närmare bestämmt minst 20 shots då jag har världens huvudvärk idag, usch!
Det blev ingen skoter igår eftersom att peppe inte kunde hålla sig unda från alkoholen men ikväll däremot så blir det av.

Danskarna tror att jag förstår vad dem säger, men jag fattar inte ett skit!

200109

Efter att ha sovit några timmar idag så begav sig martina & moa in för att jobba & jag begav mig ut på en löparrunda som avslutades med lite styrka inne i vår stuga.
Nu vill jag ha mat, mat mat, för jag dör av hunger snart.

Det blir förhoppningsvis även en skoter tur dena kväll

200109

Längdskidor utan spår är inte det enklaste

Godmorgon!
Idag har jag frukosten själv då martina & moa jobbade på serveringen igår kväll.
Det går fin fint & så fort danskarna ätit klart så ska jag kila ut till vår stuga & väcka töserna så att dem kan äte frukost med mig. Det är skapligt långtråkigt att jobba själv men jag har ju en dator så jag klarar mig.

Igår efter att Moa & Martina jobbat klart så blev det en lång skoter tur, hur kul som helst!

190109

Det blev en skidtur för min & moas del idag. Dessvärre så hade det snöat/snöade det för mycket så det fanns inget spår. Men jag & moa hittade lite backar & drog en runda runt konsum mm så det blev lite skidåkning trotts allt. När vi frusit sönder ute i snöyran så blev det en tripp till solariumet, riktigt värmande & skönt. Sen färgade jag mina ögonbryn & moa sitt hår. Mina ögonbryn blev helt okej men moas hår är en annan historia, nu tycker iaf jag att det ser bra ut hoppas att även moa inser det snart. Nu ska moa & martina jobba & jag ska gå & köpa lite gott till oss tills ikväll, vitlöksbröd & digestivekex med philiadelfia ost, mums. Vi ska ha en myskväll framför tvn ikväll!

Dagen i några få bilder

Så fort det slutat snö så ska jag & moa bege oss ut i längdskidsspåret. Jag tvekar inte på att det kommer bli en spårad skidtur, då ingen av oss kommer ihåg hur man gör. Jag tar med mig kameran så en liten uppdatering från vår skidtur får ni senare idag, hejdå!

180109

Jag blev nyss väldigt glad då dem danska busschaffisarna som bor här kom in med en platta till oss. Men min lycka avtog genast då jag upptäckte att ölen som jag trodde var innehållet i plattan i själva verket var coola light. 24 stycke coola light, är det ett skämt! Jag som hade tänkt hoppa på dansken & ge han en stor blöt puss & knäppa en bira i hans sällskap. Han lär ju ångra bittert nu i efterhand att coola lighten inte var några simpla öl.Så nu kan ju alla som vill dela med sig av sina plattor (MED ÖL) genast dyka upp på Idre gården .. Jag har ett skarpt sug, kanske Martin S, Gunnar, Stig, Charles, Niklas & Mats mfl vill dela med sig!?

Brumma förbi här vett ja, jag skulle älskare ♥

Petter ska skicka en överraskning till mig på posten, gud så jag längtar!
jag hoppas på allt som är på bilden ovanför

180109

Här uppe i idre finns det inget som heter helg.
Söndagar & Måndagar brukar tydligen vara riktigta fyllekvällar.
Vi kör på en sån!

180109

Har man tråkigt så har man & har man dålig humor så har man det oxå.
Men igår när vi satt & spelade kort (med en kortlek med gamla brottare på) så dök dena karl upp på ett kort, varpå Moa utropade "Det är ju Paul".
Och vist fasiken är det en kopia utav Paul, kolla bara själva!

Bättre sent än aldrig!
Här har ni lite bilder från juldagen. Det var förfest på Petters kontor.
En kväll som började bra men slutade mindre bra.

Robin & Petter

Jag & Lisa, något smakade mindre bra?

Petter

Martina fick tipex på byxorna, sånt man kan ha kul åt ..

Oskar, Hannes & lite mig

Muntert?

Något var väldigt intressant?

Lisa & Petter

Moa på toa (värsta rimmet)

Kontoret, ett vanligt tillhåll för krök & annat spårat

Petter, Moa & Lisa i en diskussion

Kan inte sluta skratta åt den här bilden.
Vad hände med kameran, både jag & Robin ser helt störda ut men kolla Robins näsa & mun haha jag dör!

Hannes, high five!

Robin & Micke

Och ett videoklipp
Alla gillar inte samma julmusik, jag & hannes är garanterat inte överens ..

180109

Dagarna bara rusar fram i all världens fart, men glad är jag för det
Frukosten imorse igen, inte förns vid klockan halv 9 men jag var trotts det trött som ett svin då folk ringde & smsade mig hela natten lång så att jag knappt fick en blund, tack alla som ringde vid 5 tiden, verkligen stort tack! *not*
Nu ska jag göra lite mer nytta, chaao!

Gårdagen i bilder

170109

Raggar runda i Idre, de ni! HAHA ..

Jag är less, bring me back home.
Jag saknar alla grabbar i mitt liv som alltid får mig att stråla.
Nu är det inga pojkvänner eller så som vi snackar om utan männen i mitt liv, mina bästa vänner.
Dem är ett par stycken & jag har fanemej svårt att vara utan dem för länge.
Jag har alltid haft lättare att umgås med killar & alltid haft en massa killkompisar.
Alla dem jag har nu är iaf great & jag vill hem till dem & köra ölhävartävlingar, snacka skit, busa & känna mig sådär speciell som bara dem kan få mig att  känna. Men jag får väl helt enkelt stå ut i 1 månad till ..

Nu sitter jag iaf här framför brasan & fryser som ett anus, jävla minusgrader!
Vill bara att alla ska käka sin jäkla frukost så att jag kan krypa ner i sängen & sova lite till.
Sen ska jag nog dra en fett shopping på internet, det bara kliar i fingrarna.
Ska även fixa min biljett hem, jag drar hem den 13 februari så ni som saknar mig behöver inte vänta allt för länge till.

160109

Jag blir helt död av klimatet här uppe. sover & är sjukt trött hela tiden.
Fryser ihjäl gör man oxå, idag är det 23 grader kallt & man vågar sig knappt ut.
Men vi har trotts allt pallrat oss upp & in till hotellet för att laga frukost till 2 personer.
Nej jag klarar inte av att skriva mer, mina fingrar är sönder frusna.
Jag hatar vinter & kyla ( vilket betyder att jag befinner mig på helt fel ställe)

vi söp till lite

150109

Jag har inte frusit ihjäl än trotts 20 minus grader.
Men nära har det varit så vi har hållt oss inomhus nästan hela dagen förutom när vi drog en liten tripp till solariumet.
Just nu så sitter vi framför brasan & grillar marsmallows, mysigt va?!

Vi satte upp gardiner i våran stuga igår. Rosa såklart, fin va? haha!
Dessvärre var vi inge vidare på det då jag borrade mig i handen & moa missade så Peppe fick ordna upp det hela

150109

Vi har en bakis morgon i kylan, allt snurrar lite smått & jag är sönderfrusen.
Vi vaknade upp imorse & bakis & äckliga & höll på att frysa ihjäl, det är 20 minus, fattar ni? 20 MINUS!
Min berg&dal bana har nu börjat avta, kan bero på att jag fått i mig en stadig hotell frukost.
Idag har vi inget & göra vi ska bara städa ett rum lite fort & visa martina hur man gör.
Sen blir det en lång promenad i kylan & sen solarium & bastu på det. Blir nog en del film oxå.
Det är nog precis vad vi behöver idag för imorgon står det party på schemat så då lär man ju vara fit for fight!
Nej nu ska jag dricka upp mitt te & göra lite nytta!

jag vägrar tro att jag är kortast men att peppe är lång är en annan femma

140109

Javist blev det varsin drink.
Så nu sitter vi här framför brasan med en varsin drink, jag, moa, martina & chefen.
För min del blev det en p2, underbart gott. Absolut inte den bästa avslutningen på en löprunda, men firar man så gör man. Vi firar martinas körkort & att vi är sköna.
Nu ringer bossen till ett annat ställe här dit vi nog ska dra vidare & fortsätta dricka lite smått, kan bli bra.
Fattar ni skön praktik vi har, vi sitter framför brasan & dricker gratis drinkar & bara har det underbart.
Nu ska vi ut på äventyr, ha det underbart gott folk. Inte för att ni har det lika underbart som vi har det såklart men ändå ..

140109

Nu befinner sig även Martina här uppe i idre, så nu har jag båda mina älsklings töser här, så vad mer kan man begära?
Nej det är dunder!
Just nu så vi framför brasan & tar det lugnt. Jag har precis varit ute & sprungit i kylan, höll på att frysa stjärten av mig i mina tajta & jävligt kalla tränings byxor.
Innan det så slingade vi moas hår blont. Först så såg hon ut som en tigerkaka men nu är det superduper.
Vi han även med en sväng upp till fjället med peppe.
Nu kanske man ska ta sig en drink, det visar sig..

140109

Shalalala, jag & moa är nu klara med frukosten & ska städa ett enda rum.
Det är rå chill här vi bara glider & gör inte ett dugg förutom busar runt, det är det som vi är bäst på.
Igår kväll solade vi, moa blev tomat, så söt så :)
Färgade även mitt hår samt mina ögonbryn, gash dem blev inte vackra men det får funka.
Magnus på Konsum ringde mig när jag & moa satt & käkade frulle & talade om att det dröjer ett tag med våran systembolags beställning. Sprit flaskorna som vi skulle ha fanns nämligen inte på laget men dem kommer nästa fredag så det är lugnt. Nu ska vi som sagt städa ett rum, vi hörs senare.

Baka bröd till frukosten

Chillerill i baren

Moa chillar i baren

130109

Godmorgon alla blogg läsare.
Jag & moa har hand om frukosten här på hotellet dena morgon som vanligt.
Dessvärre är det inga gäster vilket betyder mer mat åt oss & mindre disk, wihaaa .
Fattar ni vilken lyx vi har, hotell frukost varje dag, det kan inte bli mycket bättre.
Nu sitter vi iaf inne i köket med varsin dator & väntar på att få stäna frukosten & sen käka.

Idag blir det till att beställa alkohol (dem har inget riktigt system så man får göra det på konsum?)
Sen ska vi chílla, åka skidor om vädret behagar, sola & springa..

vi är helt klart skönast här uppe

120109

Jag & moa har haft en riktig chill dag idag.
Vi tog ju som sagt hand om frukosten i morse men sen så har vi bara chillat hårt, jäkligt hårt!
Moa har legat & goffat sig med godis & jag har varit ute & sprungit.
Sen blev det en super lång dusch, riktigt behövligt.
Nu så sitter vi här ny dushade inne på hotellet framför brasan med våra datorer & bara nördar, det gillas.
Vi ska käka lite middag & sen kila in till oss & kolla på tv & sussa.
Imorgon blir det till att ta hand om frukosten igen, det är vi bra på.
Och sen så vet man aldrig vad som händer eller dyker upp ..

120109

Sådär ja äntligen funkar internet som det ska, eller min data rättare sagt, den är trögare än trögast, tyvärr!
Igår var det fullt ös på hotellet, alla säsongare var här & söp sig fulla.
Det kom en hel buss med fulla människor vid 11 tiden, men jag & moa som skulle upp & jobba klockan halv 7 drog oss undan rätt tidigt. Men som om man skulel få lugn & ro för det, nej fasiken. För helt plöttsligt hoppade en främande kille vid namn Charles in genom vårat fönster & ockuperade våran säng. Han var full & odräglig men efter ett tag lyckades vi få ut honom. Vi fick även honom att lova att han ska lära oss åka snowboard, så det fanns även possetiva saker med att få nattligt besök genom fönstret.

Idag däremot så har jag & moa jobbat på frukosten hela morgonen & nu jobbar vi oxå?
Nej det finns inget & göra så vi har gett oss in i bloggvärlden, lika bra det..
Ikväll blir det längdskidor, joggingtur & solarium, fjälligt värre.

Helt klart dem galnaste & skönaste människorna här uppe i Idre
Uppsala bara måste sakna oss

110109

Jag, moa & chicko (hunden) sitter ihop krupna i soffan framför brasan med varsin dator.
Jag har jobbat på frukosten imorse & moa jobbade i serveringen igår kväll.
Men det finns inte så värst mycket att göra så vi chillar mest.
Här uppe i idre är alla fulla dygnet runt men jag & moa håller ett lågt tempo på den fronten så här i början.
Men vi kommer nog igång snart vi med skulle jag tro & martina kommer ju upp på onsdag oxå.
Jag & moa har nu fått det väldigt mysigt i våran egna stuga men vi vet däremot inte hur man får upp gardinstängerna, så det får nog peppe eller någon annan händig människa här i idre fixa till.
Ikväll så kommer alla säsongare från backen hit & ska ha partey. Då ska moa stackarn jobba medans jag bara ska hänga i baren, haha!
Nu ska vi åka skoter, de ni ..

Här har ni iaf lite bilder & videoklipp ifrån våra första dagar här uppe

Våran vackra utsikt

Moa & jag gick upp till backen, 1 lång jäkla mil

Långt där uppe ligger backen

På väg upp till backen

Tillslut så kom vi fram

Äntligen uppe vid idre fjäll

På bushumör

Man blir trött efter att ha gått långt

Ute på promenad, moa med chipspåsen i högsta hugg såklart

ute i solen

en sthlmare i baren tyckte att jag var snygg & lämnade en lapp till bartendern som jag sen fick dagen efter
inget kap direkt, men tack ändå patric? Haha !

Moas supersnygga skor

Jag bäddar

100109

internet funkar, wihaaaaaaa! Men tyvär inte helt okej än men snart så & då kommer bilder & filmklipp & hela köret. Jag vet att ni längtar, visstååå. Moa ska praktisera ikväll & jag ska ut & springa & sen joina henne inne i baren. Nu måste jag publicera det här innan internet dör, vi hörs sen.

080109

Nu beger vi oss upp till Idre & stannar där i 2 månader
Jag har drömt mardrömmar om hur det kommer att gå med all packning men det ska nog gå bra.
Jag har självklart datorn med mig så uppdatering kommer ikväll när vi komit fram.

070109

Nu äntligen så är jag klar med all packning men nu är det stora problemet, hur ska jag få med mig allt.
Det kommer nog knappast gå, tur att mammsen är med & hjälper mig att packa på tåget.
Och så har jag ju moa, vi får helt enkelt hjäplas åt med all packning för annars vette tusan.
Jag fick även tag på kvinnan som äger & jobbar på stället dit vi ska men hon & hennes man befann sig dessvärre i Örebro så det är några andra människor som ska hjälpa oss när vi kommer fram imorn, men allt löser sig nog alldeles perfekt.
Nu ska jag ha lite kvalitets tid med min familj + petter, den sista på 2 månader.

Hur ska detta gå, kan man anställa en bärare tro?

Moa har du lika mycket?

070109

Måste bara nämna att medans jag packar & sliter & mår dåligt över att allt inte får platts så håller Moa på att kolla upp allt som hon tycker är viktigt att veta om Idre.
Och det hon helt klart verkar tycka är viktigast är vart systemet ligger, hur lång leveranstid dem har mm.
För det har jag fått en massa information om det senaste dygnet.
Ja, den här resan kan nog sluta precis hur som helst.

070109

Usch jag har panik på allt just nu.
För det första så har jag försökt ringa vår praktik plats i 2 dagar nu utan att få svar, men jag hoppas på ett hallå i andra änden senare ikväll.
Sen så har jag panik över hur jag ska få platts med allt, den ena resväskan är redan så sprängfull så att den spruckit, haha ja jag lyckas då med allt. Men sen så packade jag klart den andra väskan & kände lite lycka över att allt fick platts, men vad har jag glömt då om inte alla skor som ska med, hur ska nu detta gå?
Sen har jag lite panik över hur jags ka hinna med att både träna, äta middag med petter & inhandla det sista (som jag för övrigt inte får plats med)
Men förhoppningsvis så löser sig allt det här på ett bra sätt, jag brukar oftast ha den turen.

Men nu måste jag fortsätta med allt viktigt som dessvärre ger mig lite smått panik
Imorgon bär det av, Idre here we come

060109

Jag måste hinna med och köpa mig dena imorn med, hur ska allt gå ihop.

Jag har lite smått panik just nu, jag undrar hur jag ska hinna med allt.
Det är ju torsdag redan i över morgon & det hade ju knappast jag räknat med.
Och tvätten hänger fortfarande på tork & är inte klar så det finns inte så mycket jag kan göra.
Jag ska iaf börja packa ihop lite småsaker under tiden men jag hatar att packa lite i taget.
När jag väl gör det så vill jag göra det helt & hållet på en gång.
Men men det löser sig säkert, det är ju en hel dag imorgon oxå.

Idag har jag iaf gjort allt annat än att packa.
Jag har tränat, körde ett hårt styrka medel pass på friskis.
Friskis är verkligen det jag kommer sakna mest uppe i idre.
Men jag har hört på ryktesväg att dem har gym där uppe oxå så där lär jag hänga en del.
Nej nu är den sista maskinen med tvätt klar, vi hörs senare .

050109

Nu åker jag hem till farmor & farfar på middag.
Jag har med mig en så kallad matsäck, vilket är lika med en vegetarisk pasta från icas frysdisk, redo att värmas i micron.
 Farmor vet ju inte om att jag är vegetarian så det är bäst att jag tar med mig egen mat.
Sen ikväll blir det till att kolla på en massa film med petter samt tvätta en massa inför idre.

Lite fler bilder från i lördags

050109

Jag & mamma har nu inhandlat det sista inför resan. Det blev skönhetsartiklar, skidvantar, skidglasögon, raggsockor, pannband & en tjock tröja. Så nu så ska jag bara sätta igång & tvätta innan jag kan börja packa.
Undra hur många väskar det blir, 3? jag hoppas att få platts med allt i 2 för annars kan det bli problem att ta sig i & ur tåget & på bussen & alla färdmedel vi nu ska ta oss till Idre med. Men först & främst ska jag leta upp biljetterna, dem kan vara bra att ha.

Se upp i barnbacken, här kommer ett ufo!

Mina skidkläder

Detta pannband införskaffade jag mig idag.
Rosa såklart eftersom att det helt klart är min färg

050109

Chaao Amigos, nu kilar jag iväg på massa "måste göras" saker.
Först blir det en tripp till lite butiker för att inhandla det sista inför Idre resan som för övrigt sker redan på torsdag.
Sen blir det friskis för träning & därefter middag hos farmor & farfar (undrar om dem vet att jag är vegetarian?)
Så vi hörs i eftermiddag eller ikväll

040109

Usch, jag hatar att folk gör & gjort mig så besviken den senaste tiden
Det ger än verkligen en tankeställare om vart folk egentligen står.
Ja, jag vet varken in eller ut just nu, jag känner mig bara jävligt arg!

040109

Middag & krök hos mig igår då.
Det var riktigt trevligt & jag trivdes, alla var ju där för min skull så.
Vi vart väl en närmare 30 pers mot slutet & vid 12 tiden så lämnade vi huset i total kaos för att fortsätta kvällen på krogen.
Det blev utgång på bj med skönt folk, vissa människor drog åt helt aviga håll men det orkar jag inte ens bry mig om nu, jag hade iaf en jätte trevlig kväll igår.
Kvällen slutade i bälinge där jag deckade fort som attan, jag var helt död & lite för full.
Imorse så vaknade jag upp med en usel bakfylla men efter att ha legat & dragit mig bra länge så lyckades jag pallra mig upp & ta bussen från bälinge in till stan där jag käkade mat med petter på hans kontor & pratade ut.
Det blev mozarella pizza med pesto, perfekt vegetarisk bakis mat.
Nu däremot ligger jag & degar i sängen med en stor godispåse & här ska jag ligga hela kvällen & njuta av det sista onyttiga jag får äta det här året.

030109

Jag är på bushumör

vist bara älskar man färgen på mina nya chinos
dem kommer helt klart bli favoriter i vår/sommar

030109

Godmorgon
Just nu så ligger jag i sängen & kollar på en beck film & äter frukost.
Snart så ska jag kila iväg till gymmet & sen inviga systemet samt köpta lite små kraffs.
Ikväll så blir det middag & alkohol hos mig med massa folk & sen utgång på det.
Kan bli riktigt nice, bilder från det får ni se imorgon såklart
Tänkte även lägga upp bilder på lite av mina födelsedags pressenter senare idag, så kika in då

jag på nyår

020109

ALLA VILL KRAMA FÖDELSEDAGSBARNET

Min födelsedag har varit helt perfekt.
Den har firats in med massa god mat, hela tjocka släkten, massa pressenter samt lite alkohol.
det här har jag fått:
klänning

020109

010109

Min dag har varit rätt upp & ner, en dålig bakis dag helt enkelt.
Men Nils, Jocke & Erik kom & livade upp mitt liv & gjorde mig på bra humör.
Vi har legat i min säng hela dagen & bara snackat en massa gojja, spelat tv spel & varit allmänt bakis.
Tack killar för att ni alltid får mig på bra humör :)

Nu snart om närmare bestämmt 15 minuter så fyller jag 20 år, stort!
Jag är nämligen född bra precis efter 12 slaget så vid den här tiden för 20 år sen så låg antagligen mammsen & krystade för att om några minuter sätta mig till världen.
Och tur är väl det, att jag sattes till världen alltså.

010109

NYÅR I BILDER

Min nyårs outfit

Min nyårsafton kan väl bara sumeras på ett sätt, usel!
Absolut ingen höjdare men jag fick vara med personer som jag tycker väldigt mycket om
 & det slår alltid högst.
Dessvärre så gjorde vissa människor mig väldigt besviken.
Så besviken att jag inte kunde hålla tårarna borta
Nu har jag iaf fått insikt & jag vet vad folk går för & var dem står.
Det var väl något av det mest possetiva med gårdagen, att jag nu vet vad som är äkta & falskt.
Nu lämnar jag iaf 2008 bakom mig & tar nya tag 2009 med nya insikter & uppfattningar.
ärlighet varar längst gott folk glöm aldrig det,
det är alltid bättre med en svidande sanning än en feg lögn

IMORGON FYLLER JAG 20, NU KÖR VI!