Ingen friluftsmänniska direkt

Igår kväll körde vi intervaller, sprang 6km och sen blev det lite gym på det. Idag har vi varit ute och vandrat hela förmiddagen, gjort upp eld och levt allmänt friluftsliv. Verkligen inte alls min grej då jag känner mig långt ifrån en skogsmulle. Men med tiden kanske även jag blir en riktig friluftsmänniska. Jag tvivlar däremot rätt starkt på det då jag kände mig riktigt blåst där ute bland alla granar och mossa.
Annars idag har jag och Hanna tvättat, sen körde jag coopertest, (2,5km på 12min och njae jag är missnöjd, men nästa gång då jävlar) och nu snart ska vi ta reda på tvätten, äta middag och sen blir det gymnastik och spinning.

Dagens friluftsliv

paddla kajak

Har varit hemma över helgen, därav inget bloggande då jag ägnat all min tid åt familj och vänner. Men igår kom jag tillbaka till skolan igen. Blev bodypump direkt när jag kom hit och sen filmmys resten av kvällen. Idag däremot så drog skolan igång på riktigt, dagen började med kajak och sen drama och komunikation på det. Nu ska vi kila ut och köra intervaller och sen blir det gym på det, vi hörs sen..

Drog en fet shopping i helgen
Fick hem mitt nya bredband

Nya kläder: linnen tröjor, mössa och träningsbyxor

Mediciner i massor

Indredning till vårat hus

tårtkalas

Idag har vi blivit uppdelade i våra planetgrupper som skapades igår, jag är Neptunus (dagis?). Vi har haft olika stationer där man skulle samla ihop så mycket pengar (läs leksakspengar) som möjligt. Lite fångarna på fortet stuk över det hela men verkligen jätte roligt. Senare på eftermiddagen fick man köpa ingredienser till en tårta för pengarna och sen trixa ihop en snygg tårta. Finast tårta vann och den vinnande tårtan utsågs av självaste Martin Lidberg som var dagens tårtdommare. Sen blev det tårtkalas, lite sömn, middag och nu ligger jag och deppar i sängen. Alla är på spinning eller fotboll men jag har fått strikta förbud om att jag inte får träna, har man feber så ska man tydligen ligga till sängs. Så här ligger jag nu i min ensamhet och hoppas på att alla ska bli klara snart så jag har några att prata med. Har även fått något superpiller ifrån USA av Julia så det är bara att hoppas på att det hjälper så att skiten går över snart..

Dagen i lite bilder
Tårtbak

Våran mindre snygga Lillsveds tårta som såklart inte vann

Tårtor i mängder!
(jag däremot hatar tårta så jag undvek)

När vi kom hem idag så stod det en "ny" fungerande TV i vårat vardagsrum, det är bara till att tacka vaktmästaren då våran förra inte fungerade.

keep on walking

Har inte mycket tid över här till bloggen, för när det inte är skola så är det andra aktiviteter hela kvällarna. Men som sagt, jag försöker hinna med så gott det går..
Idag har vi åkt båt och vandrat runt på en ö och lekt lekar i spöregn. Vi var helt dyngsura när vi kom tillbaka vid halv 5 tiden och det trotts regnkläder. Sen blev det middag, lite tjej tjatter och nu har vi nyligen kommit tillbaka ifrån ett 2 timmars boxercisepass. Ligger och småpratar med min roomie och ska sussa strax, så godnatt vänner och ovänner så hörs vi imorgon.

Några få usla bilder från idag
Vandring och båt i spöregn

Kvällens boxercisepass

husesyn

dag 2 på skolan idag då.. Vi har haft samarbetsövningar, lekar, lite teater och presentationsövningar idag. Dagarna går så sjukt fort och allt vi gör är verkligen jätte kul och man vill bara ha mer. Ikväll var det innebandy för hela slanten men jag har tråkigt nog gott och blivit sjuk. Ligger nerkrupen i 39 graders feber och mår sådär halvdant. Så istället har jag och mina sambosar haft husråd, skrivit listor över vad vi behöver och ska köpa för saker för att pynta upp detta ställe och göra det mer personligt. Hittills har vi kommit fram till affischer, ljusslingor, fluffiga mattor, ljus, blommor, kuddar, ett älghuvud? mm.. Det blir nog skit snyggt i slutändan, jag lovar att fotta och uppdatera. Men nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på fångarna på fortet och försöka bli frisk tills imorgon. För imorgon ska vi ut och åka båt, ha picknick och samarbetsövningar, så jag hoppas på sol!
Sover själv i mitt rum i natt då min roomie ofta kommer vara hemma hos sig i farsta, så ikväll kan jag kolla på film på hög nivå. godnatt!

Min säng

Vårat minimala kök

En liten film över huset

skolstart

Jag lever, hade bara inte riktigt någon tid över till att blogga igår då det var aktiviteter hela dagen och kvällen.
Började dagen med massa lära känna varnadra lekar, ja ni vet sådär som på dagis.. Sen slutade skolan för dagen och då blev det beachvolleyboll match, middag och badminton för hela slanten. Sen avslutade jag och mina boendekompisar kvällen med att titta på sällskapsresan. Vi är 8 pers som delar påvårat hus, plus att jag delar rum med en tjej. Allt har funkat fint hittills och nu har vi precis varit och ätit frukost (läs hotellfrukost varje dag). Ska borsta tänderna och sen hoppa i stövlarna för dagens aktiviteter. Vi hörs senare!

utsikten går iaf inte att klaga på

beachvolly igår, vi bor precis vid beacplanen

these hands are meant to hold

packat och klart! Det har tagit mig hela dagen men nu så är jag äntligen klar. Har tömt nästan hela garderoben men i princip alla klänningar får hänga kvar, åh så jag kommer sakna dem..
Nu slog precis min bakfylla till ordentligt så nu ska jag krypa ner under täcket och äta godis och kolla på film.
Imorgon klockan halv 9 går flyttlasset, spännande..

a new day has come

Blev en lyckad kväll igår trotts alla tågförseningar som gjorde mig på dåligt humör. Blev en skön förferre, utgång på BJ där jag drack lite för mycket av alla helrör och drog en skön kastspya men sen var det bara att fortsätta igen och tillsist blev det efterpärla som höll igång hela natten. Tog bilen hem vid 11 tiden imorse, säkert långt ifrån körklar men ingen olycka skedd..
Nu packas det för full inför flytten imorgon, det pirrar härligt i magen och jag är helt uppspelt. Dessvärre suger det att packa, speciellt när man ska ha med sig typ allt. Nu måste jag återgå till världens tråkigaste packande och sen ska jag äta räkor och mysa med familjen hela kvällen. Vi hörs imorgon när jag kommit fram

suddiga mobil bilder från bj igår

DRÄGG

Åh SJ bara sabbar, nu är jag två timmar försenad hem då tåget från Halmstad var en timma försenat. Okej om jag inte hade någon tid att passa men jag ska faktiskt på kräftskiva ikväll och skulle egentligen kommit dit vid 7 men nu kommer jag inte vara där förens vid 9. Det suger, men finns desvärre inte så mycket att göra åt saken. Jag får helt enkelt hoppas att någon stackare har kräftor kvar när jag kommer och kan sällskapsäta med mig.

Nu sitter jag iaf på stationen i Göteborg och äter tacos från igår. Är sugen på att hälla i mig en av alla flaskor rosé som jag släpar runt på. Är nog nämligen roligare att vara full än nykter i Göteborg. Får försöka hitta mig en suparkompis bara så ska det här nog gå vägen..

Jag har iaf haft två jätte mysiga och roliga dygn i Halmstad med min bästaste Linda.  Igår blev vi dräggfulla och gjorde Halmstad inte allt för osäkert. Linda blev fullast och spydde som ett djur, jag däremot spydde för att det var kul och dem andra höll en bra nivå på sina fyllor.

Jag borde egentligen inte lägga upp den här videon då den är hemskt vidrig men på något sätt så smågillar jag hur sjukt äckliga vi verkligen är. Det bör även nämnas att detta skedde under ett inte allt för nyktert tillstånd. Och jag behövde egentligen inte spy utan gjorde det mest bara för att det var kul, jag mådde egentligen väldigt bra och var långt ifrån spyfull. Jag garvar mig lixom igenom hela spyprocessen.
Känsliga läsare bör inte kolla på denna video och egentligen inte ni andra heller..

what a wounderful world

Har haft en jättemysig kväll i Halmstad med min bästaste Linda och hennes sambo Daniel. Vi har handlat, lagat mat, spelat yatzy och haft det mysigt. Jag och Linda har även suttit på en klippa vid havet ute vid Tylösand halva kvällen och babblat på och haft det mys.

Lite mindre bra mobil bilder ifrån kvällen
Linda in action

Kyckling och sallad, hur gott som helst..

Mys vid vattnet

Sådärja, nu går jag och lägger mig på en superskön madrass och kollar på film tills jag somnar, vilket lär bli snarast.  Imorgon väntar äventyyyr!

Living in the gangsta's paradise

Sådärja, nu sitter jag på en rätt trött buss på väg till Halmstad. Har redan kommit halvvägs så det känns trotts allt inte så farligt och att jag åkt från regnet till Solen känns inte helt fel det heller. Drog i mig en sallad på Mcdonalds innan jag hoppade på bussen och jag har nog aldrig varit så spymätt i hela mitt liv. Inte för att salladen var stor eller så men jag har levt på proteinshaker i ett x antal dagar nu så min mage är fan inte van med mat. Sitter i varje fall längst bak i bussen och ser ut som en gangster med luvan på huvudet samtidigt som facebook chatten går varm och min sporify lista spelas högt ur mina hörlurar.
Snart är jag äntligen hos min Linda

you chanage your mind like a girl changes clothes

Jag kan verkligen inte sova längre än till 8 så därför är jag uppe pch pigg i min ensamhet. Ligger på soffan och sappar igenom en massa dåliga program på tvn. Snart blir det en proteinshake till frukost (har levt på endast det i 4 dagar nu) sen en dusch och efter det ska jag packa ihop mina grejer. För om cirkus 3 timmar går min buss till Halmstad. En två timmar lång bussresa har jag framför mig, tacka gudarna för mobiltbredband, som jag precis lyckats få till att fungera igen.

Godmorgon!

Jag har precis varit ute och sprungit ett ...

mms_img24256 (MMS)

Jag har precis varit ute och sprungit ett varv runt växjö sjön och nu ligger jag nyduschad på soffan och kollar på världens bästa film, nämligen Sunes sommar. Mitt internet på datorn krånglar så det får bli till att blogga från mobilen tills jag fixar det imorgon. Har haft några bra dagar här i växjö nu, hur skönt som helst att komma bort hemifrån. Imorgon beger jag mig vidare till Halmstad och min älskade Linda. Ni får ha det så bra nu så hörs vi av imorgon när jag är på väg till Halmstad..

run away train

Sitter i detta nu på tåget påväg till Växjö, har redan hunnit byta tåg i Stockholm så ja, jag har åkt ett tag nu. Gick upp fem imorse för att hinna med allt men lyckades trotts det missa bussen in till stan så mamma fick skjutsa mig. Jag hatar att åka tåg, speciellt själv och tanken på att det är 3 timmar kvar tills jag är framme känns sådär lagom kul. Dessvärre kan jag inte sova trotts mina 3 timmars sömn inatt så jag får fortsätta mitt SATC tittande och käka plättar som tidsfördriv istället.. Vi hörs sen när jag är framme eller senare under resan om jag får tråkigt eller det mot förmodan skulle hända något coolt.

Sitter på posten och äter middag. Är st...

Sitter på posten och äter middag. Är stressad som fan för jag har massa att göra hemma. Packa och ha mig och slutar inte förens vid elva, stress! Men det är sista dagen idag och imorgon åker jag till växjö så jag bör inte klaga

Är på kräftskiva med släkten och har vräkt...

mms_img32337 (MMS)

Är på kräftskiva med släkten och har vräkt i mig räkor och kräftor. Nu kommer jag seriöst att spy snart, det är helt sjukt så mätt jag är.. Men åh så gott det är!

Lätt som en plätt

Idag gjorde jag nyttiga plättar till lunch. Dem bestod av proteinpullver, ägg och mjök. Hur bra som helst för mig som inte äter kolhydrater och därmed inget mjöl.

Allt man behöver: 1dl proteinpullver, ½dl mjölk och ett ägg

jag avnjöt mina plättar med hallon

stars falling from the sky

Halvkass uppdatering senaste dagarna, jo jag vet.. Men jag har verkligen haft fullt upp, det är så mycket som händer just nu och jag har saker att göra hela tiden känns det som. Det är ju nämligen så att jag flyttar snart och på måndag åker jag till Växjö, på torsdag vidare till Halmstad, sen kommer jag hem på söndagen och flyttar på måndagen. Jag jobbar även nu på söndag så där finns ingen tid över. Så dem senaste timmarna som jag varit borta från bloggvärlden har jag: tvättat, börjat packa, umgåtts med fina vänner som jag kommer sakna, tränat (går inte att låta bli), suttit i massvis med telefonköer, gjort bankärenden och en hel del andra tråkigheter. Mamma och pappa kom även hem igår med en minidator till mig och idag har mamma handlat massa viktigheter som jag behöver ha med mig samt en mobil till mig. Åh så jag älskar mina föräldrar! ♥

Min nya dator
(LG X130) samt mobil (Sony Ericsson x10 mini pro)

shampoon, inpackningar och annat behövligt

Pennor och block

Det skiljer en hel del i storlek på min nuvarande dator och min nya

Jag hängde nyss tvätt och såg 2 stjärnfall inom loppet av en minut. Jag önskade mig en hel del saker, ser man två så lär man ju få önska sig hur mycket som helst lixom. Haha ja ni märker vilken rolig fredag jag har haft, står och hänger tvätt vid 1 tiden. Må det aldrig hända igen!
Ska avsluta denna fredagskväll nu för jag måste försöka sova då jag har massvis att stå i imorgon plus en kräftskiva på kvällen. Men jag lovar att uppdatera bättre imorgon. Puss och godnatt sötnosar!

somewhere over the rainbow

Blev en powerwalk med Elina imorse i 2 timmar. Sen blev det GränbyC med tjejerna och efter det gymmet och en mils löprunda. Nu ska jag skutta in i duschen och sen dra mig mot jobbet. Bara 3 ynka dagar kvar nu, lovely!

Fick hem lite paket idag
Datorväska från Gina Tricot
Från HM (men en hel den får åka tillbaka)
Bikini och solglasögon
kjol
Mysshorts
Svart jumpsuit
Mönstrad klänning
Beige jacka
Hörlurar från wesc

Our song is the way you laugh

Det blev kräftor, räkor och mys här hemma igår kväll/natt med mina bästa. Verkligen hur gott som helst och jag kan inte få nog av dess skaldjur. Tjejerna ligger fortfarande och sover nu men jag är morgonpigg som vanligt. Ska snart ut och ta min vanliga morgonpromenad med Elina innan jag väcker dem.

Malin har skaffat facebook, det var på tiden!? (eller njae Moa har skaffat facebook åt Malin)

we'll run till we leave this behind

Igår efter jobbet så blev det kortspel med Dan och Malin hela natten.
Idag däremot så har jag powerwalkat, hämtat ut ett paket på posten och alldeles nyss så kom min vän Jimmy förbi på en fika. Så vi har suttit ute på altanen och babblat i en halvtimma, åh så jag gillar spontanbesök..
Nu snart så ska jag häla i mig en proteindrink och sen bege mig iväg till friskis för någon timmas träning. Efter det så blir det jobb på posten och ikväll blir det mys här hemma med mina bästa vänner. Vi ska ha vår egna lilla kräftskiva hela natten, hur mysigt som helst!

paketet jag hämtade ut idag kom från bodystore.com och innehöll:
en shaker, proteindryckspulver, kromtabletter samt piller som ökar träningskapaciteten.

you bleed just to know you're alive

Har precis dragit i mig en måltidsersättning och en liter vatten till frukost/lunch. Hoppar promenaden med Elina idag då det spöregnar ute. Istället ska jag bege mig till gymmet nu och sen dra en sväng på GränbyC med Malin.
Fick hem ett paket från Nelly idag med 2 nya klänningar samt min nya Solo som inte kunde kommit mer lägligt.

what is it with you that makes me act like this?

Färdigtränad för idag. Nu går jag och lägger mig med mitt murmeldjur och kollar på lite satc.
Imorgon väntas i vanlig rutin en promenad med Elina, träning samt jobb. Dessvärre lämnar mamma och pappa mig imorgon och en vecka framöver för äventyr på annan ort så jag blir därmed utan mat. Så jag tackar gudarna för måltidsersättning, just shake and drink. inga konstigheter!
godnatt!

once you go black, you never go back

Jag har nästan bara svarta pumps med undantag två par beiga, ett par blåa och fyra par vita men inte fler än så.
Här har ni några från min samling med svarta pumps, men tro mig det finns fler som ligger och skräpar här hemma i min samling av svarta. Jag tänker alltid "svart passar till allt" vilket märks inte bara i min skosamling utan även i min garderob.

Ska ta och kicka igång denna träningssöndag nu. Hälla i mig en proteindrink och sen dra ut och springa en mil och efter det blire gym och ett intensivpass på friskis.

somebody shakes when the wind blows

Blev en myskväll med bästa Jennifer igår. Vi satt ute på min altan hela kvällen och käkade räkor, babblade på om allt mellan himmel och jord, skrattade och hade det mysigt. Tiden bara rusade iväg och efter att ha pratat bort några timmar så blev det en kvällspromenad. En helt perfekt och lugn lördagskväll med andra ord.
Igår kom jag även fram till att jag bara druckit alkohol 4 ggr denna sommar, det är helt sjukt.. Speciellt om man jämför med förra sommaren då det förtärdes alkohol varje dag. vilka kontraster!

one night of passion

Det duggar lite lätt utanför fönstret så jag drog ihop några outfits med gummistövlar.

Seg lördag som tusan, har sprungit några km, handlat tills ikväll och sen legat och kollat film hela dagen.
Ikväll blir det räkor och mys med bästaste Jennifer på min altan. ♥
Nu ska jag kirra lite såser och en sallad tills ikväll och sen ta mig en dusch..

run to the hills

Hade inte en sekund över igår därav bloggtorkan. Blev morgonpromenad med Elina i vanlig ordning, sen jobb från 10-14, därefter en timma på gymmet och sen shopping med mamma och jobb 18:30-23. Sen somnade jag rätt snabbt till några avsnitt av satc när jag kom hem.

Idag har jag legat ute i solen hela dagen med en bok och haft det bra. Men nu väntar en tidig middag, några timmars träning och sen jobb på det. Mindre kul att behöva jobba fredag kväll men det är min sista jobbfredag så jag ska väl inte klaga och det blir ju som sagt pengar.

För någon dag sen så fick jag hem ett brev ifrån skolan med saker vi behöver ha med oss. Bla kuddar, täcken, träningskläder och självklarheter. Men även en lista över massa friluftsgrejer som kompass, liggunderlag, sovsäck, ficklampa and you name it. Det skrämmer mig lite, jag som är livrädd för skogen och hatar friluftsliv, men jag gick på skogsmulle när jag var liten så någonstanns långt inne i mig kankse, men ett högst tveksamt kanske..

Mamma och jag checkade iaf av en bit av listan under vår shoppingrunda igår!

Kuddar, liggunderlag, ficklampa, kompass (hur-funkar-det?), fickkniv, praktiska skogsbestick? (tydligen),
sovsäck och även ett rosa regnställ och ett par stövlar

Har invigt min nya bikini idag (billigt rea fynd, 19kr delen, man tackar!)

En ny chick lit bok att sträckläsa då jag precis betat av Elsas mode.

I´m singing in the rain

Regnet det bara öser ner och jag blir blöt om både skor och strumpor.. Och ja det var precis vad jag blev när jag för ett litet tag sen begav mig ut i regnet för en löprunda. Men det var värt de för det är helt underbart skönt att springa i regn.
 Annars idag har jag mest legat i sängen framför en massa SATC ansvitt och internetshoppat lite för mycket. Men nu blir det grillning och mys med farmor och farfar, hemma hos oss grillar man nämligen i alla väder och minst 2 ggr i veckan brukar det bli. Pappa står där ute vid grillen i regnkläder och stövlar, ungefär så pass mycket gillar vi grillat i den här familjen. Efter farmor/farfar myset så blir det jobb på posten ikväll som vanligt.

It's not always rainbows and butterflies

Blev en lån och härlig promenad med min fina vän Elina idag. Hon är som en psykolog för mig, en helt underbar lyssnare som alltid har lösningar på mina problem och som stöttar mig genom allt. Då jag ofta flyger högt upp över molnen och med tankarna långt borta från nuet så är hon tjejen med båda fötterna på jorden som får ner mig till verkligheten igen. En kompis egenskap som jag verkligen kan behöva.

Nu blir det en sen frukost(lunch&middag då jag inte hinner äta flera gånger idag) på altanen med nya vecko revyn innan jag beger mig in till stan för att träna och sen vidare till posten för jobb.

Dagens måltid, ett stort glass vatten, ett ägg, avokado och keso.

Elina x2

Fick hem lite saker med posten idag:
Veckorevyn samt en väska och en vattenflaska från ellos som tack för att jag är kund hos dem

felt so close but you were far away

Har precis vaknat då jag låg och grinade mig igenom en film hela natten (the last song). Är otroligt blödig när det gäller sorgliga filmer och kunde långt ifrån somna där i mina tårar inatt. Men nu är jag iaf uppe på benen och har fått på mig kläder. Så ska springa iväg och möta upp Elina för en timmas morgonpromenad.

sometimes I´m gonna have to lose

toppen väder idag om man gillar regn vill säga, jag ogillar det rätt starkt. Låg ute på altanen under en filt och drack te och läste Elsas Mode hela morgonen medans regndropparna smattrade mot taket. Men sen blev jag för rastlös så då blev det några timmars träning och sen fixade jag med lite viktigheter; satt i telefonköer i samanlagt 2 timmar, bytte abonemang, fixade mobiltbredband, ansökte om studielån, sa upp en prenumeration och lite annat viktigt som behövdes göras. Nu är jag klar med skiten och ligger nyduschad i sängen i min rosa mysdress och läser veckorevyn. Snart blir det käk och jobb..

there´s always gonna be another mountain

Lite nytt ifrån HM

Tshirt

två bikiniöverdelar och ett par bikinitrosor

ringar

before you know it everyone will know

Lite dålig uppdatering idag då jag har jobbat hela dagen fram tills nu. Fanns inte så mycket att göra på jobbet idag så jag somnade där framför min dator ett tag och vaknade till när jag skulle bli avbytt. Jag har jobbar flitigt idag med andra ord.

Igår blev det framficke mys med lite vänner, vi var 6 från början men mot slutet av kvällen var vi närmare 25. Drog mig därifrån runt 12 tiden och skjutsade hem Micke och Jocke och chillade hos dem i någon timma. Men helt plötsligt så hade killarna däckat, kul sällskap lixom. Så jag bäddade om dem och tog bilen hem och somnade till en mindre bra film.

Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa klart Elsas Mode. Godnatt sötnosar!