Mitt liv på Lillsved

I slutet av Augusti packade jag bilen full och började en ny resa i mitt liv. Jag flyttade ut till Lillsved på Värmdö (denna fina platts precis vid vattnet) för att plugga till Hälsocoach, PT & GTI. Jag hämtade med skakiga ben ut min nyckel till mitt rum i receptionen och packade sen in alla mina saker i mitt gula hus där jag skulle bo med 8 andra.
Och där började min resa och därmed det bästa jag någonsin kommer att ha gjort.


Första veckan var full av lära känna varandra lekar, informations föreläsningar, teater, bakning, båtåkning för att vi skulle lära känna till skärgården. Men i stort sätt så lekte vi hela den första tiden.




Andra veckan delades vi upp i 2 klasser, jag hamnade i A, världens bästa HCA!
Hela den veckan hade vi friluftsliv, vilket inte alls är min grej men tack vare alla underbara människor så blev allt mycket roligare. Vi var ute i skogen och lärdes oss allt om överlevnad, friluftslivet som träningsform, paddla kajak, göra upp eld men allra mest bara gå.



Sen var det dags för hajk: 3 mils vandring men dock lite mer för mig, Katja, Lisa och Pernilla som blev lurade av en gubbe i blå overall och lyckades gå villse. Sen blev det mys vid elden, berättelser, lekar, spökhistorier, övernattning i militärtält och dagen efter hemvandring i spöregn.
Något jag är glad över att ha gjort men aldrig gör om igen.


Vi har haft massvis med olika roliga tävlingar. Tex en tårtbakningstävling där domaren var Martin Lidberg, vår tårta vann tyvärr inte men lika glada var väl vi för det.
Sen skulle dem ätas upp, för dem som nu gillade tårta, jag avskyr!



Vi har haft en massa spinning och cyklat som galningar samt gjort och hållt i våra egna pass.
Så nu är jag diplomerad spinninginstruktör


Kört sjukt jobbiga crossfitt pass


Haft funktionshinder vecka då vi fick testa på en massa sporter för personer med funktionshinder. Som tex, blindfotboll, rullstolsbasket, cp pingis, handikapp judo mm. Verkligen hur kul som helst, speciellt rustoltsbasketen var hur jävla hul som helst.


Vi har satt ihop lite danser som vi uppträtt med

Vi har haft massa massage lektioner och är nu diplomerade massörer.


Vi har haft gymnastik vecka med dans, trampetter, fristående och allt vad det heter.



Sen var det halloween vecka, med spökvandring, skräckfilmer i aulan, pimp my house tävling, spökbollsturnering och till sist maskeradmiddag och natt-innebandy.
Vi var utklädda till Spice girls och uppträdde till wannabe under middagen (jag lägger upp en film på det sen)


Nyligen var det även den årliga nobell volleyboll turneringen samt nobell middag. En volleyboll turnering som slutade med förlust i finalen mot lärarna för våran del. Middagen var kul för vi var bra fulla och allt avslutades sen med efterfest i vår lya, en av många lyckade kvällar.


Sen så blir det såklart en heldel festande. Har blivit ett x antal utgångar och även en massa fester på skolan.
Vår nya grej har blivit powehouer som vi försöker bräcka med så många shottar som möjligt så fort vi ska dricka.
Annars är allsång lite av våran grej, har så sjukt mycket roliga fyllevideor men vågar nog inte lägga upp dem..


Annars på kvällarna efter skolan så leker vi uppe i hallarna, klättrat klättervägg, spelar volleyboll, fotboll, innebandy, badminton, har gymnastik, spinnar, hänger i gymmet, kör bodypump, boxercise, har filmmys i aulan, har musikquiz varje torsag. Och soffhänger hemma hos oss framför olika filmer och serier.
Samt mycket annat roligt


Och såklart massa mera..


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh! Jag har kollat in den utbildningen och är sugen på att börja i höst. Är det värt? Hur ser ditt schema ut?

2012-02-06 @ 00:24:04
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0