dan före dan

Är snart över och snart är det dan före dan istället. Jag är som ett litet barn när det gäller julafton; räknar ner dagarna, tjatar, klämmer och skakar på alla paket samt räknar dem och letar efter fler.

Idag gjorde jag min sista dag på posten , en rolig dag som bara sprang förbi. Nu har jag äntligen JULLOV!
Efter jobbet hämtade pappa mig och så blev det lite shopping och sen satte jag igång och julbakade. Bakade och bakade julgodis i mängder tills det blev kolsvart. Propparna hade gått och jag såg inte ett dugg. Hittade till slut min mobil så att jag kunde lysa mig till proppskåpet och byta proppar. Då blev det ljust .... i 3 minuter, sen gick proppjävlarna igen. Ingen var hemma, ingen kunde hjälpa mig, mobilen dog och datorn dog så jag gav upp. Tog bilen till gymmet istället och gick på ett danspass som fick mig på jätte bra humör igen. Sen när jag kom hem var pappa hemma och ljuset tillbaka så då vid 21 tiden kunde jag äntligen få i mig lite middag.

Nu har jag precis "julstädat" mitt rum och ska snart krypa ner i sängen och kolla på några avsnitt av SATC.
Imorgon ska jag till tandläkaren på morgonen, sen till stockholm för lite shopping och en lunch med min Katja och mot eftermiddagen så ska jag hjälpa Jocke att handla julklappar.

Totti åt massa julgodis medans jag bakade
(mamma skulle döda mig om hon visste)


Under vår julgran ligger det just nu ett enda ensamt paket...


Som såklart är till mig, jag undrar från vem och jag undra vad det är i!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0