en busschaufför

Powerwalk och mys med pappa och farfar i solen har jag hunnit med hittills idag. Nu däremot så ska jag pallra mig ner på stan för lite shopping med min vän Elina.




Igår när jag skulle åka in till stan så körde bussen fel väg utan att jag tänkte på det. Men när han helt plöttsligt drar värsta svängen in i skogen för att vända blev jag livrädd. Jag var ensam på bussen och trodde att busschaufförn skulle köra in i skogen för att våldta mig. Det har nämligen något jag varit livrädd för i hela mitt liv. För en gång när jag liten var det en busschaufför som ville ha mitt nummer och "ge det till sin son" samt bjöd mig på massa godis och liknande. Jag var 11 och vågade aldrig äta godiset då jag trodde det var förgiftat.
Men igår hade han bara kört fel väg som tur va och var tvungen att köra tillbaka och köra rätt,
så jag kunde andas ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0