sjukt ideal

Jag har aldrig gillat den där jäkla Ankan men det här videoklippet får mig att ännu starkare ogilla henne

Vist jag är en träningsnarkoman & äter bara nyttigt, inga kolhydrater & liknande. Men mina mat- & träningsvanor är absolut inte sunda i längden & det är jag medveten om & försöker därför lyssna på signalerna som min kropp ger ifrån sig. Men signalerna som den här jäkla Ankan ger till sin omgivning är inte sunda eller förnuftiga någon stanns. Okej om hon vill vara smal & hålla sig i trimm men att se ner på människor som är lite rundare än henne själv är inte okej någon stanns. Att hon sitter & säger att alla 16 åringar bör vara lika smala som henne är ju hemskt när hennes kropp mer är äcklilgt smal än sunt & snyggt smal. Allt hon säger i det här videoklippet är rätt bombat enligt mig. Hon är inte särskilt clever den där Ankan, det är en sak som är säker. Hon ser ner på svenska tjejer även fast det är i USA som fettman är den störtsa folksjukdommen & hon verkar aldrig ha hört talas om att anorexi, ortorexi & bullemi mm är minst lika stora & farliga sjukdommar som fettma. Och jag kan lova att min mamma är en bättre mamma än den där Ankan trotts några fler kilon & inte kommer hon dö på grund av det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0