äta räkor heter det, NEJ ETA REKOR!

Ja jag lever men jag tycker bara att det är så förbannat tråkigt att uppdatera bloggen utan bilder & min kamera fixas just nu i denna stund så nu ska det bli ändring på det hela, wihouo!

Igår fredag bjöds det på rärkor och härligheter hemma hos Moa. Jag, Malin, Moa & Lisa mös till det ordentligen. Vinet flödade för Malin & Lisas del medans jag & Moa höll oss nyktra. (Jag vet inte när jag drack senast men jag har faktiskit börjat uppskatta nyktra utekvällar, åh!) Spralliga som vi är så kunde vi ju såklart inte bara sitta hemma utan drog oss till gillet & sen vidare till firman. Blev en rätt tidig kväll då jag mötte upp Jonas redan vid halv 1 tiden och pallrade mig hem till hans studentlya.

Idag lördag drog jag mig hem tidigt & följde med mamsen & papsen till Ikea där jag såklart lyckades gå villse. Så himla typiskt mig, var nära på att bege mig till kassan & be dem ropa ut: "Kan föräldrarna till Maria 20 år komma till informationen" Mobilen hade jag såklart glömt kvar i bilen men när jag var så mest nära på att verkligen bege mig till någon utropare så ser jag mamma & pappa provligga en säng. Alltså inte ligga ligga utan ligga, ja ni fattar. Min villse/ensam/försvunnen situationen var alltså äntligen över & vi kunde tillsammans leta oss till kassan & ut ur Ikea. Resten av dagen har jag stått i köket & lagat en 3 rätters middag åt en del av släkten. Underbart gott blev det & dagen till ära var jag helt klart världens bästa barnbarn.

Menyn såg ut såhär:
Förrätt:
Bruschetta med soltorkadetomater & trattkantarells kräm och smörstekta trattkantareller
Huvudrätt:
Inbakad fläskfilé med pepparost, serveras med rödvinssås, hasselbackspotatis och en sallad med fetaost, körsbärstomater, honungsstekta pinnjenötter och blandsallad
Efterrätt:
Vitchoklad & björnbärs pannacotta med hallonsås och lime marinerade bär

Sen spenderade jag även kvällen med släkten, spelade kort & var social. Så min lördags kväll blev alltså lugn trotts allt. Bytte ut min utekväll med killarna mot en hemma kväll med släkten, inte så likt mig men ibland måste man. Nu ska jag krypa ner i sängen med en stor kopp te & en skål med vindruvor & köra ett svensson svensson maraton.

GODNATT PLUGGHÄSTAR!


Btw så säger man eta rekor & inte äta räkor

Kommentarer
Postat av: MOA

ETA REKOR! jam jam

2009-09-27 @ 10:12:18
URL: http://moahelmersson.blogg.se/
Postat av: Erika

Haha så söt som springer bort på Ikea jag ser det framför mig :) <3

2009-09-27 @ 14:04:25
URL: http://eaandersson.blogg.se/
Postat av: johanna

dina glasögon är skitsöta. vart är dom ifrån? (:

2009-09-28 @ 17:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0