080409

Efter dålig natts sömn pga telefontrackaserier så är jag trotts allt rätt pigg. Hade 24 missade samtal på mobilen imorse från olika personer som knappast tagit hänsyn till min skönhetssömn dena natt. Men det blir en hämnd en vacker morgon vid 5 tiden då jag allt som oftast är pigg.
Nu däremot så sitter jag och dricker te och spanar runt på alla möjliga olika bartenderskolor och kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag ska välja. Antingen: Barakademin men den ligger i stockholm och jag vill helst längre bort från uppsala än så. Annars Europeiska bartenderskolan men där är frågan om man vill gå kursen i gbg eller på Kos, Kos vore skönt men Göteborg har en bättre utbildning. Göteborgs bartenderskola är sveriges största bartenderskola men även den dyraste. Grythyttans bartenderskola ligger väl kanske inte bäst till men där får man mycket för priset som tex boende på hotell, tillgång till spa och gym mm. Sen har vi cocktailskolan som är den jag nappade på först men nu fått för mycket att välja mellan. Dem har en bred och bra kursplan och frågan är om man ska gå kursen på Kreta eller i Göteborg. HJÄLP, måste det finnas så många allternativ!? Kunde det inte bara finnas en kurs på en ort, då hade problemet varit ur världen. Kom gärna med tips och idéer som kan underlätta mitt val. Nu ska jag ut och springa och reflektera över mitt val, solen har även börjat kika fram så det blir perfekt.

Jag och Moa är förövrigt galet sugna på att pallra oss upp till idre nu över påsk.
Ligga och steka i backen med en "mi cider" i handen och glida runt på afterski och bete oss

(jag håller tummarna)

Kommentarer
Postat av: ch

Europeiska bartenderskolan kan jag helt klar rekommendera.. gick den i göteborg och den är sjukt bra.. från vad jag har hört från andra skolor får man bland typ 3-5 drinkar med riktigt sprit om dan, sen lär man sig allt teoretiskt..



på europeiska bartenderskolan, lärde vi oss 5 drinkar om dan och sen blandade vi alla drinkar vi lärt oss innan flera gånger varje dag fast med färgat vatten.. vilket gjorde att man fick en rutin som sitter som sten..



fick även höra det när jag kom ut och började jobba. dom va förvånade hur bra alla drinkar satt i huvudet, för tidigare praktikanter och folk som precis slutat en utbildning kunde tydligen inte så många drinkar..

2009-04-09 @ 20:29:06
Postat av: ch

sen kan jag självklart lära dig allt jag kan i sommar oxå.. ;P

2009-04-09 @ 20:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0