101008

Jag tänkte ta & berätta om lite bus som jag & mina kära vänner haft för oss under åren.
Det är väl en 3 år sen sist, men det har alltid varit lika kul. Bor man i en liten håla som storvreta så händer det inte så mycket om kvällarna så man får ta saken i egna händer & göra det bästa & roligaste av situationen.
Och jag kan lova er att jag aldrig har skrattat så mycket som just dessa gånger.

•Äggkastning:
Helt klar tradition. Vi drog ihop ett stort jävla gäng på ca 30 pers varje kväll. Alla träffades vid idrottsplattsen med en massa ägg & sen spred vi ut oss & raserade hela jävla storvreta. Det var nog ingen bil, inget hus eller inga människor som inte blev träffade av ett ägg dem här äggkastnings kvällarna. Vi höll på så här i en längre tid & det var alltid lika jävla kul & spännande. Och man var alltid lika rädd när man låg där i buskarna & gubben i huset som man precis kastat på kom ut med en kvast för att "slå ihjäl än med"?
Men det var aldrig någon som åkte dit men efter ett tag så införde dem 18års gräns på ägg på både konsum & ica.
Samt att dem skrev i unt om "ägg kastningen som raserar storvreta" .  Där var våra mål uppnådda.

•Byta möbler
Sjukt kul men oftast jävligt tungt. Vi gav oss alltid ut på bus varje kväll & alltid kom vi på något nytt. Det här med att byta möbler gick ut på att byta ut olika hus ute möbler mm. Vi satte det ena husets staty på grannhusets tomt. Någons nya snygga ute möbler bytte vi mot huset bredvids ruttna plastmöbler. Någon fick huset bredvids motorgräsklippare medans dem fick deras rutna handdragar gräsklippare osv. Kan ni fatta vilka grannfajter i måste ha skapat alltså. Tänk er själva att ni har ett par snygga ute möbler också byter grannen ut dem emot hans plastiga skit. Haha shit vi har nog skapat intriger grannar emellan.

Coop kortet
Dem hade ett sånt där jätte stort coop kort som hängde utanför konsum vid dörren. En kväll så monterade vi ner det & snodde det. Dagen efter så fyllde vi en fet jävla korg med mat för att handla lite och väl framme vid kassan så sa vi "vi vill betala med kort" & så drog vi fram det där feta coop kortet. Haha sen var det bara att kuta kan jag säga men fan vad kul det var.

Korv hängning
En kväll när vi hade ont om bus så fick vi för oss att koka en jävla massa korv. Sen så tog vi med oss korven, bröd, ketchup & senad & snöre. Sen så hängde vi upp korv med bröd i varje träd & på busshållsplattser i hela centrum. Fatta själv när du går till bussen på morgonen & så hänger det fullt av korv med bröd överallt.
bildbevis, men väldigt dålig bild


Hänga gubbe
Det här kan nog vara bland det sjukaste vi gjort men fan vad kul det blev när allt blev så uppförstorat.
Vi fixade iaf till en gubbe som faktist så väldigt äkta ut i mörker iaf. Först så la vi ut han på gatan, folk stannade & gick ut & kollade på gubben när dem åkte förbi & vi låg i buskarna & filmade allt. Sen så kom bussen han stannade & ringde polisen för att han trodde att det var en riktig gubbe men sen när han upptäckte att det inte var det så var det bara att springa kan jag säga. Sen så tog dem gubben så vi var tvugna att göra en ny. Dena gång hängde vi gubben i viadukten. Det är en hög bro & ovanför går tåget & under så är det en bilväg. Första kvällen så ringde någon & larmade & brandkoren kom & plockade ner gubben & självklart så filmade vi det hela. Dagen efter gjorde vi änu en ny gubbe & hängde upp folk trodde fortfarande att han var riktig så dena dag kom polisen. Och även dena kväll så var det till att dra ruschen då vi inte kunde hålla oss för skratt. Polisen fick tyvär tag på oss dena kväll men vi nekade så det var lugnt.
En utav gubbarna, han såg faktisk äkta ut med ett rep runt halsen i mörker.

Man förstår inte hur kul allt detta var men alla som var med vet, fyfan ..

  Fest i korsningen
I korsningen mitt i centrum i storvreta så fick vi för oss att dra ihop en liten fest. Alltså inte en fest för oss utanför uppstoppade gubbar som han på bilden ovanför. Så vi snodde restaurangens utemöbler & dukade upp i korsningen & satte dit gubbarna. Vilket trafikkaos vi måste fixat. (detta skedde såklart mitt i natten då det var ont om trafik)


Sen så har vi självklart gjort en massa andra roliga bus som att byta ut folks husnummer, byta ut folks brevlådor, byta ut trafikskyltar.
Har även gjort en massa idiotiska saker som jag ångrara tex att ha av alla flaggstänger i centrum & krossa rutor mm.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sjuuuka storvreta boor

2008-10-10 @ 11:04:01
Postat av: Anonym

men fan så kul vi har haft ;)

2008-10-10 @ 11:38:22
Postat av: Anonym

polisen får bara massa onödigt jobb när man gör sånt där, när de egentligen kan vara ute på andra viktigare uppdrag.. "/

2008-10-10 @ 15:32:22
Postat av: Anonym

tragiskt liv, riktigt tragiskt. Att sen vara stolt över det är ännu värre..

Tror du behöver en verklighets chock ;)

växa upp lite :)

2008-10-10 @ 21:04:56
Postat av: Maria

Jag var ung & dum, skulle aldrig göra något utav sakerna nu. Alla växer vi väl upp & alla har vi väl varit unga & dumma. Och stolt över det hela är jag väl inte men jag har även haft riktigt kul så det kanske inte är något som jag ångrar djupt direkt.

2008-10-11 @ 13:08:21
URL: http://mariaahedin.blogg.se/
Postat av: Maria

Att alla som jämt kommenterar ska vara anonyma. "Stå för vem du e förihelvette" som jocke i paradise hotell jämt sa ;)

2008-10-11 @ 13:10:33
Postat av: Maria

Att alla som jämt kommenterar ska vara anonyma. "Stå för vem du e förihelvette" som jocke i paradise hotell jämt sa ;)

2008-10-11 @ 13:10:49
Postat av: Anonym

Jag kom in på din blogg via en slump, du har ingen anning om vem jag är ??

Vad spelar det dig för roll ?



En mogen, vusen människa skulle aldrig lägga upp ett sådant inlägg. Bara för att lägga upp något, bara för att du inte har något vettigare att skriva om.



Nej denna blogg var inte i mitt tycke så

jag gör mig själv en tjänst & slutar läsa!!







2008-10-11 @ 21:59:56
Postat av: Anonym

vuxen

2008-10-11 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0