270308

Jag har verkligen på senare tid upptäckt hur mycket jag verkligen hatar ciggaretter & rök & hur mycket jag verkligen äcklas av det. Jag har själv "fest rökt" men nu på senare tid så har jag tänkt efter & mognat lite på den biten. Aldrig mer en cigg kan jag lov. Ciggaretter verkligen äcklar mig nu mera & får mig att må dåligt. Förut tyckte jag att det såg helt okej ut med en cigg i handen men nu tycker jag att det är sjukt fult & äckligt mest. Inget illa till er rökare, det är inte er jag klankar ner på utan ciggaretten i er hand. En sak som spelar stor roll i det här med mitt anti rökning är såklart min morfars bortgång. Han var en riktigt fin människa men tyvär så rökte han bort sitt liv. Han rökte i ca 40 år & på slutet av sitt liv så insåg han att han var tvungen att sluta men tyvär var det då redan försent. Min morfar drabbades av både kool & lung cancer & gick bort  för snart två år sen. Han blev inte mer än 60 år gammal, vilket är en på tok för tidig ålder för att dö. Så alla ni som inte tror att ni klarar er utan den där ciggaretten i handen tänk till. Varför dö vid 60 när man kan leva till 90? Och ni jag kan lova att min morfars sista år inte var ett lätt år, för det är ingen lätt död man går till mötes av rökning snarare tvärtt om. Han led så oerhört det sista året & förtvinade bort totalt. Så efter att ha sett & uppleft min morfars lidande så lovar jag att aldrig mer ta en ciggarett i min hand för jag ser hur en sådan där lite ciggarett kan få folk att förtvina bort & försvinna. Hade det inte vart för ciggaretterna så hade jag haft min morgar pigg & kry vid min sida men han valde fel. Så alla ni som  imorgon går & köper ett paket cigg, skit inte i texten "Rökning dödar" för det är inte bara en text, det är fakta. Så tänkt efter nästa gång i tänder en ciggarett, är det värt en förtidigt & jobbig död? Nej inte enligt mig iaf, så jag lovar& svär på min morfar att jag aldrig ska ta en ciggarett i handen igen. Jag hatar ciggaretter för dem tog dit liv min kära morfar & jag lovar dig, jag ska aldrig bedra dig & röra vid en sådan där cancer pinne som tog dit liv. Vila i frid min kära morfar & ni som läser det här tänk till, för rökning dödar!

Kommentarer
Postat av: n

gagha mognat lite? HAHAHA

2008-03-28 @ 13:11:56
Postat av: Anonym

eller okej, läste inte hela texten...

2008-03-28 @ 15:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0