070308

Jo juste på min bussresa hem idag var det 2 saker som jag verkligen irriterade mig på.
Nr 1. En kille som satt en bit bakom mig på bussen idag satt & spealde musik riktigt högt på sen mobil. Hur fasiken tänker folk, alla vill inte höra på din raggarrock idiot och är det så att du inte har råd med ett par hörlurar så skippa musiken på bussen eller spara pengar till ett par. Iaf så stog jag inte ut med hans raggarmusik som dunkade så att jag inte ens hörde musiken som kom ur mina lurar. Så jag vände mig om & bad honom att stänga av musiken för att alla på bussen kanske inte ville höra på hans musik. Han muttrade något i stil med slyna tillbaka. Då blev den innan så trevliga jag lagom sur & frågade om han inte hade råd med ett par hörlurar & att hans skit musik skar i mina öron. Killen ryggade till & stängde av musiken & jag kände mig lagom stolt då killen visat lite respekt för mig, hihi.
Och sen till Nr 2. Det var en tjej som satt framför mig & pratade med sin utländska tjej. Tjejen i fråga var en blond brud som garanterat var helt svensk. Iaf så hade dem här 2 tjejerna någon diskussion men det jag störde mig på var att den blonda svenska tjejen bröt värre än den utländska tjejen. Är det inne med att bryta så är det garanterat något som jag inte har tagit del av. Iaf så tycker jag att det låter helt sjukt när en svensk person ska hålla på & bryta. Iaf så gick den utländska tjejn av tidigar & sen ringde det på den blonda tjejens mobil & då helt plöttsligt så var brytningen som borta. Jag fattade ingenting utav detta, måste man bryta när man umgås med andra människor som bryter så är det något som jag absolut inte har uppfattat. Dem som förstår poängen med det hela kan väl ta & förklara det för mig ..

Kommentarer
Postat av: emma

Bra där maria :) man pallar inte människor som vägrar inse att resten av bussen kanske inte vill höra deras kassa musik.
peace

2008-03-14 @ 20:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0