tungt år?

Jag har komit underfund med att 2008 inte kommer bli ett år som kommer gå som en dans på rosor.
Jag kommer göra många fel val, vara med om allt för många konflikter & det kommer vara ett år fullt med motgångar. Jag verkligen har det på känn.
Men en possetiv sak är att jag ska börja gå i terapi, det ska bli både nyttigt, jobbigt & förhoppningsvis lärorikt.
Nu tror ni säkert att jag är värsta psykfallet men så är inte fallet.
Nej jag har nämligen otroligt svårt att hanskas med mitt humör, det bara blixtrar till & sen tänker jag vad fan hände?
Ni tänker säkert men det är väl inte värsta grejen, men jo för min del är det.
Jag känner att jag verkligen kan behöva hjälp med att kunna kontrolera det hela då jag har förlorat massa vänner pga mitt humör, sårat personer, haft sönder saker & skit.
Det är inte så att jag har och får värsta damp attacker, nej slåss gör jag absolut inte!
Om jag tar tex innebandyn som ett exempel så kom jag inte med i A-lagt pga mitt humör. "Du måste jobba på dit humör maria" Ja, det är lätt & säga till en person & dem värkar tro att det är något lätt att göra åt det oxå men icke. Jag har verkligen kämpat & försökt men det går inte, jag behöver hjöpl av någon som kan det där.
Iaf så i lördags så pratade jag med mamma i telefon & hon sa något som jag inte gillade & då helt plöttsligt blixtrade det till & sen tänkte jag vad fan gjorde jag för då hade jag nämligen kastat min nya mobil i väggen & den gick sönder, Faaaan!  Får iofs ut en mobil på försäkringen, men gud så onödigt.
Det är allt det där jag vill kunna undvika & bli av med.
Så 2008 blir nog inte det lättaste året men jag hoppas på förändringar & jag ska försöka leva så possetivt som möjligt :)

vila i frid, vi ses om en månad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0