Är jag den ända som kan hålla ett nyårs löfte?

Enligt mig är iaf inte nyårslöften till för att bryta, vilket alla andra använder som en bortförklaring.
Inget illa till folk som bryter löftena men varför ens ge ett nyårslöfte när man vet att man inte kommer att klara det.
Haha min kära syster skulle bli nyttig, "säkert" tänkte jag för så väl som jag känner henne så klarar hon sig inte utan socker. Och redan 2 dagar efter nyår så åt hon godis, haha där sprack det.
Men jag klarar det här jag, mitt nyårslöfte var att vara nyttig & inte äta skit saker som sätter sig på kroppen.
Så jag la upp mitt tränings schema på 6 träningar i veckan som jag faktist har hållt förutom nu när jag varit sjuk såklart, vore dumt. Ätit nyttigt & sunt har jag gjort, inga jäklans transfetter här inte.
Jag har klarat mig utan socker hitills, jag äter inge godis, inte chips, inget annat sånt, ingen snabbmat, inga kakor, inga efterätter, ingen läsk, inge glass, inge alkohol osv. Vist jag är lite för överdriven när det gäller det här men det känns bättre för mig att skippa allt socker, smör, alkohol & fett. Jag mår mycket bättre av sallad, fullkorns produkter, fibrer, vatten & frukt.
Ta inte illa upp ni som äter godsaker, man lever ju bara en gång, men detta år tänkert jag göra det sunt!


Kommentarer
Postat av: nells

du år ju den goda tårtan när vi
var hemma hos dig baby ;)

2008-01-31 @ 19:32:48
URL: http://missnell.blogg.se
Postat av: Linda

Hahahaha, bra nelly!

2008-01-31 @ 23:00:35
URL: http://danielinda.blogg.se
Postat av: Petter

Älskling jag tycker bara att du är sjukt duktig som klarar det medans jag ligger där med mina chips ;)yu go girl. Jag älskar dig

2008-02-01 @ 09:35:10
Postat av: Marris

Yes i did. Mitt nyårslöft är som sagt att vaa nyttig & leva sunt. Och självklart finns det dagar på året som man ska unna sig. Eller närmare bestämmt 2 dagar enligt mig, nämligen sin födelsedag & julafton. Men jag klarar faktist det här alldeles utmärkt, är inte en sån som sitter & ljuger om att jag inte äter medans jag gör det i smyg sen. Nej för det här är för mitt eget bästa!

2008-02-01 @ 09:47:21
URL: http://mariaahedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0