fettisdag

Idag var det en såndär skön dag i skolan. Vi hade endast restaurang köket till klockan halv 2.
Jag, Martina & Moa hade efterätterna & förrätterna vilket är det absolut roligaste att göra.
Jag kirrade vitchoklad pannacotta & laxskagen. Moa kirrade salladen & semlorna med martina & martina gjorde även något med rödbetor & fårost typ. För idag är det ju semeldagen så det var ju en självklarhet att vi skulle ha semlor till efterätt. Man fick semlor i matan oxå för den delen, en massa. Men jag som personligen inte äter godsaker eller för den delen inte ens gillar semlor skippade fettisdagens bulle. Men eftersom man ska äta något som man tycker om väldigt mycket så här på fettisdagen så lyxar jag mig just nu med lite färsk annanas, vilket oxå är bra mycket godare än en semla enligt mig. En rolig sak i skolan idag var Martinas rödbets förrätt, eller jag & Moa tyckte att det var roligt men Martina blev mest sur. Det är nämligen så att hon verkligen gillar dena rödbetsförrätt & pratade rätt mycket om hur god den var. Men sen när en gäst beställde dena förrätt så kom serveringen in & sa att gästen hade tyckt att det smakade jätte äckligt. Det var säkert en gammal tjurig tant som klagar på allt men jag & Moa tyckte det var ruskigt kul iaf, medans martina nog velat slagit tanten?
Aja nog om detta, imorgon blir det iaf en lika dan dag i skolan, vilket gillas.

bilder från dagens mat
(Martinas omtalade förrätt, pannacotta, semla)



Efter middagen idag ska jag försöka få med mig mamma till stadium så att hon kan köpa träningskläder till mig.
& sen till gymmet. Jag ska i vilket fall som helst till gymmet men ska försöka få med mig mamma oxå, alltid roligare när man är 2.  Ska träna imorn bitti oxå, det är så himla mycket skönare på mornarna. Man vaknar lixom till + att det alltid är mycket mindre folk så att man behöver trängas.
Oj nu har jag skrivit mycket tråkigt, ska plugga lite SO nu, ha en underbar fettisdag!


Kommentarer
Postat av: Martina

tanten tyckte nog inte om rödbetor så varför beställa då!! den var huuur gå som helst iaf, lite torr kanske haha! äckeltant

2008-02-05 @ 16:13:05
Postat av: Anonym

hahahahahahahah ja dör!

2008-02-05 @ 16:13:25
URL: http://missnell.blogg.se
Postat av: mooa

hha sååå kul :)

2008-02-05 @ 16:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0