311208

året som gått 2008
J
ag höll mitt nyårslöfte (inget godis, fett eller sött & en massa träning) vilket resulterade till att jag gick ner 13 kg i vikt.
Jag fyllde 19 år & det firades såklart.
Jag la av med innebandyn (mitt liv) pga att mina knän pajade, vilket jag ångrar så otroligt.
Jag hade en hel massa underbara kvällar & tillställningar med mina töser
Jag firade alla mina älskade vänner som tog studenten
Jag åkte till turkiet med mina töser & vi hade en sjukt rolig vecka
Jag & Petter åkte på kryssning till Riga & firade våran 1 års dag
Jag & Petter åkte till bulgarien & hade en underbart mysig vecka
Jag ville få lite förändring i mitt liv & behandlade petter som skit & gjorde slut, (absolut det jag ångrar mest det här året)
Min älskade syster flyttade till Tyskland men jag var & hälsade på henne
Jag & mina kära vänner blev singlar vilket resulterat i att det blivit en helt galen höst med allt för mycket party & alkohol.
Vi har även träffat en massa nya människor, alltid lika kul
Äntligen fyllde mina töser 18 & det firades såklart
Jag & Petter har haft en massa jobbiga men ändå underbara stunder & blev bästa vänner
Julen firades med nära & kära
Och idag är det sista dagen på det här året & den ska såklart firas med mina älskade töser & en massa skumpa

Sumering av året som varit:
Jag har verkligen komit igång med träningen & det resulterades som sagt i 13 kg lättare.
Tyvär så slutade jag med innebandyn vilket jag ångrade skarpt.
Jag har förstått vilka som verkligen är mina vänner under det här året, vilket verkligen var på tiden. Jag vet nu vilka jag kan lite på & vilka som alltid finns där.
Jag har sårat allt för många människor under det här året vilket jag absolut ska gottgöra under nästa år.
Jocke, Nisse & gänget är absolut dem bästa människorna jag vet, dem får mig alltid att må bra.
Jag insåg tyvär att kärleken som jag verkligen ville skulle infinna sig inte fanns där längre, jag var inte kär.
Men hela det här året har i stora drag varit underbart!

året som komma skall 2009
B
li vegetarian & fortsätta träningen som förra året & såklart inga sötsaker eller fett
Jag fyller 20 om exakt 2 dagar vilket såklart ska firas med partey
Jag, Moa & Martina drar till Idre i 2 månader & praktiserar, det kommer bli så jävla kul & skönt
Studentkryssning, studentskiva & studenten såklart
Utlandsresa & roadtrip med mina töser
Skaffa mig ett jobb & börja plugga engelska
Hoppas även på en massa party & kanske lite kärlek men 2009 kommer bli ett bra år, det ska jag se till.








Kommentarer
Postat av: En som läser din blogg...

Hej du,

grattis till att du klarade att hålla dina nyårslöften för 2008 och grattis till viktnedgången!

Dock vill jag bara påpeka att även fast du är duktig och låter bli godis och fett(fastän jus fett inte behöver undvikas, det är viktigt att man får i sig!!! och ska bli vegeterian och fortsätta träna stenhårt, så förstörs allt detta av... ALKOHOLEN! :(



Tänk på det när du partajjar sedan!



Gott nytt år och grattis till 20 årsdagen!

2009-01-02 @ 10:44:09
Postat av: Maria

Jo tack det är jag skapligt medveten om.

Jag vet hur alkoholen påverkar kroppen & förstör.

Men självklart tänkter jag ta det lugnare med alkoholen under våren, men vissa tillfällen måste firas :D

2009-01-02 @ 10:54:27
URL: http://mariaahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0